Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:ADiE
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, August 8, 2009

APA ERTINYA SAYA MENGANUT ISLAM?

Tajuk ini terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian pertama membentangkan sifat-sifat yang semestinya wujud pada setiap muslim supaya dengan kewujudan sifat-sifat ini beliau benar-benar Islam.

Bahagian pertama ini menerangkan sifat-sifat yang seharusnya terdapat pada setiap mereka yang menggabungkan dirinya ke dalam agama Islam.

Kebahagian orang menganut agama Islam kerana hobi atau kerana mereka dilahirkan oleh dua ibu bapa yang muslim. Pada hakikatnya mereka ini tidak memahami erti penggabungan diri mereka ke dalam agama Islam. Mereka juga tidak mengetahui tuntutan dari penggabungan diri mereka ke dalam agama Islam. Oleh kerana itulah saudara lihat mereka berada di satu pihak sedang Islam berada di pihak yang lain.

Matlamat dari bahagian pertama ini ialah untuk menjawab semua soalan-soalan ini, juga untuk menjelaskan apa yang dituntut oleh Islam dari seorang muslim, supaya dengan itu penggabungan yang betul dan hakiki, seterusnya supaya beliau benar-bernar Islam.

Bahagian kedua pula menjelaskan kewajipan beramal untuk Islam dan kewajipan menggabungkan diri ke dalam harakah Islamiah. Bahagian ini juga menerangkan sifat-sifat yang seharusnya ada pada mereka yang menggabunagkan diri ke dalam gerakan Islam.

Tajuk ini adalah hasil karangan FATHI YAKAN dan di terbitkan oleh Pustaka Salam

(Klik pada tajuk setiap bahagian untuk membacanya)

Isi Kandungan

Bahagian Pertama
Bahagian Kedua
  • Pengantara Bahagian Kedua
  • Saya Mesti Hidup Untuk Islam
  • Saya Mestilah Menyakini Bahawa Beramal Untuk Islam itu Adalah Wajib
  • Gerakan Islam Tanggungjawab, Ciri dah Persediaan
  • Saya Mestiah Mengetahui Cara-cara Beramal Dengan Islam dan Kenapa Mesti Dalam Gerakan Islam
  • Saya Mestilah Mengetahui Pemussatan Amal Islam
  • Saya Mestilah Memahami Syarat Anggota Dan Baiah

0 comments:

Post a Comment