Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:ADiE
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, August 25, 2009

Kerbau vs Lembu

Ada 2 kawan baik sedang enak meragut rumput di padang..iaitu en Lembu dan en Kerbau.. sedang makan,mereka berborak...

en. lembu : cantik subang kau kerbau....padan benar dengan telinga kau....

en. kerbau : uiksss....mesti ar, tuan aku sayang bebenor kat aku..sbb tu dia pakaikan subang ni kat telinga aku...
(kata en kerbau dengan bangganya sambil mgerakkan telinganya yang bertindik subang)

en. lembu : alah...macam la aku xtau,subang tu kt telinga kau sebagai pengenalan tuan punya kerbau aje..kot2 la kau mati digilis lori,boleh la tuan kau cam bangkai kau tu..

en. kerbau : amboi...lasernye mulut kau yer...tapi sebenarnye kan, aku berkenan betul kat subang di hidung kau tu en lembu..

en. lembu : hah itu la kau...sbnarnye, tuan aku manjekan aku sangat,kalau boleh,aku g mne2 je dia nk pimpinkan...tapi aku xde tangan,sbb tu dia tindik hidung aku,untuk pimpin aku gune hidung...
(en lembu mengangguk2kan kepalanya,nak tayang subang di hidung)

en. kerbau : hahahahaha.... @#$!*& la kau lembu...dia tindik kau sebab senang untuk buat kau jadi PAK TURUT dia...

Kemudian,kedua-duanya terdiam...mengakui nasib haiwan ternakan memag begitu...Tiba2 en Lembu dan en. Kerbau terpinga2 sebaik ternampak sepasang manusia....

en Lembu : weh kerbau,kau tengok manusia betina tu,kawan bini aku kot sebab hidung dia bertindik la!! yang manusia jantan tu,kawan kau la kot,sakan betul dia tindik telinga,sampai guna 3 subang tiap telinga!!!banyak betul tuan dia!!!

en Kerbau : kau ni kan lembu, $@#%^&% betul la.....jangan panggil manusia jantan n betina,nanti dorang marah..kene pnggil LELAKI & PEREMPUAN..tapi betula lembu,aku pun xpaham.....sejak bila bini kau berkawan dengan manusia perempuan tu?aku lak xde berkawan dengan manusia lelaki tu....kesian dia kalau mati kene gilis lori nti,mesti tuan dia berebut nak amik bangkai dia,eh silap lak,mayat dia..yelah...banyak subang...banyak la tuan dia....

pada sahabat Islam ku yg gemar bertindik tp xkena pd tempatnya....
mahukah anda mengaku menjadi kwn bini lembu?
mahukah anda mengaku menjadi kwn kerbau?
tidak bukan?memanglah..kerana mereka bukan rakan anda..
kerana kwn anda yg sebenar adalah....
SYAITAN DURJANA
syaitan mempengaruhimu berpakaian selayaknya penghuni neraka
maafkan ku andai dikau terasa....
marilah kita berpakaian mengikut CARA ISLAM
ku tegur kerana sayangkan kamu...
tegurla diriku andai aku bersalah.....

yg baik dtg dr ALLAH...
yg xbaik itu dr diriku sendiri....

3 comments:

unguviolet said...

bgus cerita ne.
nak cilok skek bole?
hehe

admin said...

amik lew.... :)

Seruling Senja said...

SALAM...NAK MINTAK IZIN COPY LEH..:)

Post a Comment